Retail

De retail en detailhandel ontwikkelen zich sneller dan ooit. Trends veranderen en de samenleving wordt meer gedigitaliseerd.

Voor retailers met een fysieke winkel is het van levensbelang om klanten een ‘ervaring’ te bieden.Ze moeten klanten een reden geven om naar de winkel te komen. Dit kan enerzijds door specialisatie, een uniek assortiment of door onderscheidende elementen in het koopproces. Maar ook aftersales kan hieraan bijdragen. Nieuwe media en technieken bieden daar hulp bij.

De consument komt via verschillende kanalen met bedrijven in contact. Hij of zij bezoekt websites, bekijkt het productaanbod via mobiele applicaties en bezoekt de traditionele fysieke winkel. Daarbij is het essentieel dat welk kanaal de klant ook gebruikt (computer, mobiel, de fysieke winkel of reclamemateriaal) de content én analyse van de klant op elkaar zijn afgestemd. De beleving over de verschillende kanalen moet aan elkaar gelijk zijn.

In die 15 jaar dat ik werkzaam ben geweest in retail zie je het proces veranderen. Ondernemers vinden het lastig om hier goed op in te spelen. Toch zie je een verband ontstaan, verandering kan je omzetten in positiviteit.
Verbinden en samenwerkingen aan gaan verbind en zet meer kracht bij aan je onderneming.

Nieuwsgierig geworden en wil je graag weten wat wij voor elkaar kunnen betekenen?

 

Bent u een starter? Bezoek dan deze pagina >>>